ADVENT - TWEEDE ZONDAG 6.12.2020 SINTERKLAAS :)

Tweede zondag van de Advent


breaking news !

Vandaag op zondag 6 december, 

tweede zondag van de Advent 

zal pastoor Dirk de hulp van Sinterklaas krijgen. 

De Sint komt helpen met de lezing…



Sinterklaas is heel blij met alle mooie tekeningen die de kinderen Hem opgestuurd hebben.

Ze zijn wondermooi !!!๐Ÿ‘

De Sint zal ze tijdens de mis aan iedereen tonen. 

Mis dus de Mis op het Youtubekanaal niet.

Vergeet niet een foto van je kerststaal door te sturen naar het adres: 

kerststallenkerkjette@gmail.com

tegen zaterdag 19.12.2020, 17 uur

***

Link naar de eucharistieviering vanuit onze kerk:

https://youtu.be/gNRWVkveWL0


EVANGELIE VAN ZONDAG 6 DECEMBER 2020 

2e zondag van de advent B


Marcus 1, 1-8


Hier begint het goede nieuws over Jezus Christus, de Zoon van God.

In het boek Jesaja staan deze woorden van God: 'Ik stuur mijn boodschapper vooruit. 

Hij moet de weg vrijmaken. 

Hij roept in de woestijn: Opzij voor de Heer! Maak de weg klaar voor de Heer!' 

Die woorden gaan over Johannes de Doper. 

Hij leefde in de woestijn. 

Daar zei hij tegen de mensen: ‘Begin een nieuw leven en laat je dopen.

Dan zal God je zonden vergeven.’ 

Alle mensen uit Judea en Jeruzalem kwamen naar Johannes toe. 

Ze zeiden: ‘We hebben spijt van alles wat we verkeerd gedaan hebben.’ 

En Johannes doopte hen in de rivier de Jordaan. 

Johannes liep in een jas van kameelhaar, en hij had een leren riem om. 

Hij leefde van sprinkhanen en honing. 

Johannes vertelde de mensen iets bijzonders.

Hij zei: ‘Na mij komt iemand die veel machtiger is dan ik.

Ik ben niet eens goed genoeg om zijn schoenen uit te trekken. 

Ik heb jullie gedoopt met water. 

Maar hij zal jullie dopen met de heilige Geest.’


Mc.1, 1-8

Deze Bijbeltekst komt uit de Bijbel in Gewone Taal


Mijmering bij tweede kaars op de adventskrans



De tweede zondag van de advent
denken we terug aan het moment
dat Maria en Jozef uit hun stil bestaan
met een ezeltje op reis zijn gegaan.
Maria zwanger, de nachten koud,
maar gezien door God die van hen houdt.


GEBED

Gebed voor de jongere kinderen

Dag God,

wat ben ik blij vandaag!

Ik kreeg heel veel speelgoed

en ook snoep!

Dank je lieve God,

voor wat je voor mij doet!

***

Gebed voor de grotere kinderen

Dag God,

De heilige Nicolaas was jouw vriend. 

Hij hield van grote mensen en van kinderen. 

Hij wou jouw voorbeeld volgen.

Hij zorgde dat er minder onrecht was in de wereld. 

Geef dat er vandaag voldoende mensen zijn die helpen een rechtvaardiger en gezonder wereld te maken. 

Geef dat de rechten van de mens niet langer geschonden worden. 

Geef dat alle mensen gelijkwaardig behandeld worden, 

of ze rijk zijn of arm, 

zwart of blank, 

vreemdeling , vluchteling.

Zegen iedereen die met het coronavirus te maken heeft. 

Zegen alle hulpverleners. 

Amen

naar de kalender van Averbode


Sinterklaasliedjes : 


 "Zie Ginds komt de Stoomboot."

https://youtu.be/sc4cgV2SzMY

Zie Ginds komt de Stoomboot / Karaoke

https://youtu.be/KzkBY4BPfj8



"Sinterklaas kapoentje."




De leukste sinterklaasliedjes

https://youtu.be/hEhQxzzakaU



Meer over Sinterklaas op https://www.bijbelin1000seconden.be/menu/tiki-index.php?page=6+december%3A+Sint-Nicolaas

Werken met ons boekje 

blz.14-15

- over Johannes de Doper

 - over de doop van Jezus

***

Het lelijke schapje ( naar M.DE JONG)


Voor de tweede zondag van de Advent 

 

Het gevlekte schaapje werd groter en groter. En Cornelius armer en armer. 

Op een dag keek Cornelius somber naar het schaapje in de hoek. 

'Het is allemaal jouw schuld, lelijk beest. Ik moet van je af, want je brengt me alleen maar ongeluk. Morgen zet ik je af bij de slager. Die weet wel raad met jou. 

Misschien krijgen de mensen dan weer vertrouwen in mij en word ik weer de schapenhandelaar die ik was.' 

Die nacht besloot het bedroefde schaapje te ontsnappen. 

'Ik ben misschien nergens goed voor,' dacht het, maar ik ga liever alleen op reis dan te eindigen bij de slager.' 

Toen het donker was, en Cornelius en de andere schapen sliepen, klom het over het hek en sprong het de nacht in. 

De maan en de sterren stonden aan de hemel. Het was stil en koud. Maar het schaapje kon ertegen, want zijn vacht was behoorlijk dik. Het liep door velden en weiden, klom over hekken en sprong over greppels, tot het onder een boom ineenzakte en in slaap viel. 


Extra:

Hoe teken je Sinterklaas?




https://youtu.be/joRk_cDYM9s



Reacties

Populaire posts